Zo’n 50 studenten van het Koning Willem I College zijn afgelopen maanden druk bezig geweest met de voorbereidingen voor het openen van een pop-up store in het centrum van Veghel. De tijdelijke winkel opende vandaag voor het eerst zijn deuren en blijft een aantal weken geopend. De studenten verkopen allerlei producten. Ze halen hiermee geld op voor WWF.
Bij het initiatief zijn studenten van verschillende opleidingen betrokken. Het gaat onder andere om studenten Retail, Marketing & Communicatie, Junior Accountmanager, Ondernemer handel, Secretarieel en Financiële beroepen van het Koning Willem I College in Veghel. Het zijn veelal studenten die het keuzedeel ‘persoonlijk profileren’ volgen waarin een bijdrage leveren aan de maatschappij centraal staat. De studenten hebben zelf WWF gekozen als het goede doel.
De studenten zijn betrokken bij het gehele proces van inkoop van producten, zoeken naar samenwerkingen in de regio, inzamelen van tweedehands of zelfgemaakte producten, het promoten van de pop-up store tot het runnen van de winkel. Het is een mooie manier om ervaring op te doen in de praktijk.
De officiële opening van de pop-up store vond vanochtend plaats. In de pop-up store verkopen studenten diverse producten. Denk aan worstenbroodjes, Tony Chocolonely, speelgoed, verse ketchup, boeken, verzorgingsproducten, tapasplanken, kerststukjes en kaarsen. De gehele opbrengst gaat naar WWF.
De pop-up store is tot stand gekomen door samenwerking met diverse lokale partijen. Zo heeft makelaarskantoor VB&T groep gezorgd voor het beschikbaar stellen van twee leegstaande winkelpanden. Kruidvat heeft niet alleen veel verzorgingsproducten, maar ook presentatierekken gedoneerd. Basisschool De Uilenbrink draagt bij aan de actie en heeft met leerlingen onder andere tapasplanken gemaakt die verkocht worden in de winkel. Leerlingen van het Fioretti College hebben de etalage ontworpen. Daarnaast zorgen de studenten van de afdeling Horeca van het KW1C voor heerlijke zelfgemaakte ketchup. Studenten hebben samenwerkingen opgezet met kinderdagverblijven, basisscholen en lokale ondernemers om mooie producten en (tweedehands) speelgoed in te zamelen.
Het is het derde jaar dat studenten in actie komen voor een goed doel door middel van een pop-up store. Voorgaande jaren werden er mooie bedragen opgehaald voor Unicef en KiKa.